Į pradžią

tel. (+370) 610 64152

2011-04-27

Nepamirštami įspūdžiai iš Italijos

Ankstyvą balandžio 2-osios rytą grupė žmonių iš kelių Raseinių rajono kaimo bendruomenių vyko į įspūdingą kelionę - į Italiją. Ekskursiją organizavo Žaiginio bendruomenės „Bitupis“ pirmininkas Albinas Kuvikas.

Pirma kelionės diena prabėgo važiuojant per Lenkiją, Čekiją, nakvynei apsistojome Brno viešbutyje. Antrą kelionės dieną buvo apžvalginė ekskursija po Austrijos sostinę Vieną. Visus sutiko šiltas, pavasariškas oras, nuostabi žydinti gamta, įspūdingi Alpių kalnai. Vienoje aplankėme Šv. Stepono katedrą, paminklą J. Štrausui, Valstybinę operą, imperatoriškuosius rūmus Hofburg, Rotušę, Maro koloną. Pasigrožėję nuostabia Austrijos gamta, Alpių kalnais vykome į Italijos miestą Pizą. Aplankėme garsųjį svyrantį bokštą, Stebuklų lauko ansamblį su krikštykla ir Katedra. Važiuodami grožėjomės įspūdinga kalnų panorama, kriokliais, upėmis, pravažiavome apie 50 tunelių.

Toliau vykome į Toskanos regiono sostinę, renesanso lopšį Florenciją. Aplankėme Santa Crose baziliką, kurioje palaidoti Mikelandželas, Makjevelis, Galileo Galilėjas. Toliau apžiūrėjome auksakalių dirbtuvėmis garsėjantį seniausia tiltą Ponte Vecchio, Dantės namą, Sinjorijos aikštę su didingais architektūriniais pastatais, Katedra, krikštykla.

Ketvirtą kelionės dieną vykome į amžinąjį miestą ant septynių kalvų - Romą. Pabuvome Vatikano muziejuje, aplankėme Šv. Petro baziliką, kurioje sustojome prie popiežiaus Pauliaus II kapo. Neišdildomą įspūdį paliko Šv. Petro bazilikos freskos, altorius, Šv. Petro skulptūra, kurią palietus išsipildo tikinčiųjų troškimai ir norai. Skulptūros kojos belikę pusę nuo žmonių prisilietimų...Po to pasikėlėme į kupolą, nuo kurio atsiveria nuostabi panorama į Vatikano sodus ir Romos miestą. Norint apžiūrėti kiekvieną ekspoziciją, tam skiriant 1 minutę, prireiktų 8 metų.

Apžiūrėjome Panteoną, vienintelį senovinį monumentą, kuris išliko nepakitęs. Septintame amžiuje ši pagoniška šventykla paversta į krikščionių bažnyčią. Toliau Navonos aikštėje pamatėme keturių upių fontaną, Trajano forumą, Trevi fontaną.

Sekantis rytas - audiencija pas popiežių Benediktą XVI - visų įspūdžių kulminacija ir turbūt pagrindinis kelionės tikslas. Visi atsistoję plojimais pasitikome popiežių. Jis pravažiavo popomobiliu visiškai šalia, už 3-5 metrų. Aplankė neapsakomas jausmas, daugelis braukė džiaugsmo ašaras. Popiežius laimino visus susirinkusius, sveikino visomis kalbomis, tuo pačiu ir lietuviškai. Laimino visus atvykusius lietuvius, jų šeimas, artimuosius, draugus ir gimines. Audiencijos metu palaimino ir mūsų namiškiams nupirktas šventas relikvijas.

Po audiencijos aplankėme Koliziejų - vieną didingiausių romėnų civilizacijos pastatų. Šį didžiulį amfiteatrą 72 m. pradėjo statyti Vespasianas. Koliziejuje tilpo apie 55 tūkstančius žiūrovų. Ten vykdavo gladiatorių kovos, cirko žaidimai, žvėrių žudymai, laivų mūšiai pripylus į amfiteatrą vandens. Tai po Panteono geriausiai išsilaikęs senovės Romos statinys.

Paskutinė diena Italijoje - Venecija - nepaprastas miestas ant vandens. Siaurose gatvelėse visas gyvenimas ir susisiekimas neįmanomas be valtelių ir gondolų. Laiveliu nusikėlę į pagrindinę salą, pėsčiomis aplankėme varpinę, iš kurios matėsi Venecijos panorama. Toliau ėjome į Šv. Morkaus baziliką, praėjome valdovų Dožų rūmus. Ėjome Rialto ir Atodūsių tiltais, kurių viduryje yra įsikūrę parduotuvėlės. Ten prekiaujama kaukėmis, rankų darbo stiklo gaminiais, įvairiais suvenyrais, drabužiais, prieskoniais ir kt. Kainos įvairios: kaklo papuošalas kainuoja 12-70 eurų, Venecijos kaukės 5-50 eurų, džiovintų pomidorų 250 g – 2,5 eurų, suvenyras - stiklinė gondola- 5-10 eurų.

Nupirkę lauktuvių namiškiams, pasisėmę neišdildomų įspūdžių, pilni gerų emocijų, įdegę nuo saulės, pajudėjome link Lietuvos. Šiek tiek pavargę pro autobuso langą grožėjomis paliekamos nuostabios šalies vaizdais. Gamtos, kalnų, tarpeklių, tiltų grožį tiesiog sunku aprašyti, tai reikia pajusti ir pamatyti. Mums visiems ta savaitė prabėgo akimirksniu, bet patirti įspūdžiai išliks visam gyvenimui.

Kad kelionė autobusu neprailgtų, jos metu Raseinių rajono kaimų bendruomenių sąjungos pirmininkė Loreta Sirvidienė surengė įdomių žaidimų, siurprizų, keitėmės dovanėlėmis. Dėkojame vadovei - gidei Astai, UAB „Likesa ir Ko“ vairuotojams - profesionalams Genadijui ir Ričardui, Žaiginio bendruomenės pirmininkui Albinui Kuvikui. Addio Italia - Sudie Italija! Sveika Lietuva - taip pat graži, gimta ir šventa...

Laima Tumalskienė,

kelionės dalyvė

Atgal   Spausdinti

© Lietuvos kaimo bendruomenių sąjunga. Visos teisės saugomos.  Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.